Wednesday, March 22, 2017

Eesti ja Läti koondiste ühislaager Võrus

Niisama jutustamine kaardi ümber ehk analüüs

Nädalavahetusel toimus taas lühike, kuid samas väga produktiivne treeningkogunemine Võrus, kus oli lisaks Eesti koondisele kohal ka Läti koondis. Kokku neli treeningut, lisaks nende vahel erinevad koosolekud.

Reedel jooksime Haanjas küllaltki lumises metsas tavaraja treeningu. Lumele ja jääle lisandusid veel kerge plusskraad, vihmasadu ja tuul. Treeningul peabki raske olema. See oleks olnud ideaalne ettevalmistav treening eelmise aasta Balti MV tavarajaks. GPS teekonnad
Fotograafile on jäänud  pildi peale tavaraja treeningu stardis harilik Šveitsi varblane. Sooja saamiseks liigutas end nii kiiresti, et jäi pildil udune.

Laupäeva hommikul toimus 3000m testjooks Võru spordihallis. Kellelgi midagi väga rõõmustavat ei tulnud. Ega isegi mütsiga lööma ei läinud, kuid eelnevad treeningnädalad olid selgelt kehas sees, mis ei lasknud pingutada, nii nagu südamest oleks tahtnud. Minu ajaks tuli 9:25 (km ajad 3:05, 3:04, 3:16). Põhimõtteliselt oma peas olen mõelnud, et kahe kuu pärast peaksin umbes 1 ringi jagu kiirem olema ja MM-l vastavalt veel natuke kiirem.

Laupäeva õhtul oli Trummipalo kaardil rahulikum lühirada. Kogu maastikku arvestades oli küllaltki hea rada kokku pandud. GPS teekonnad

Pühapäeva hommikul enne treeningu starti

Pühapäeval sai viimasedki piisad kehast välja pigistatud Juudakunnu maastikul, kus oli kokku kolm lõiku. Esimesed kaks lõiku ühisstardist hajutusega, viimane tagaajamine. Kahtlemata arendav treening, natuke puhanumas olekus oleks füüsiliselt nauditavam olnud, kuid treening peabki raskem olema kui võistlus.




Saturday, March 18, 2017

Sprindilaager Lõuna-Itaalias


Laager numbrites:
  • 2 reisipäeva,
  • 8 treening-/võistluspäeva, 
  • Kokku 120km jooksmist, neist umbes 100km kivikõval pinnasel
  • 1600km autoga sõitmist lennujaamaast lennujaamani
  • kontrollpunkte võetud 278
  • elu esimene joogatund

Kokku treeninguid 16:
  • sprinditreeninguid 4
  • metsatreeninguid 1
  • laagrivõistlusi 3
  • võistlusi 3
  • tavalist jooksu 5
MOC teise päeva võistlusmaastik

sadam mere ääres



Viimane sprinditreening



Vaade Vesuuvi otsast


MOC teise päeva maastik

MOC kolmanda päeva kuningaloss

Pompei tänavad

Pompei


Kogu laagri eesmärk oli enne hooaja algust erialast tegevust meelde tuletada. Laagri esimesed 5 päeva olid laagrina organiseeritud, mille sisse jäi ka korraldajate poolt pakutud 3 laagrivõistlust. Kogu programmi lõpetas 3 päevane MOC sprindivõistlus.

Laagrisse olid kohale tulnud suurem osa maailma paremikust, eesotsas šveitslaste, rootslaste, prantslaste ja inglastega. Hea oli näha kuidas maailma parimad mingites olukordades käituvad. Õhtuti toimus ka kerge analüüs päeval toimunud treeningutele, ühel õhtul rääkis endine sprindikuningas Emil Wingstedt sprindi komponentidest pikemalt.

Ilmad olid tagasihoidlikud, kuid põhiliselt oli 10-20 kraadi vahel. Vihma tuli, kuid õnneks ei rikkunud ühtegi sprinditreeningut linnades ära, kuna märjaga muutuvad tänavad eriti libedaks.

Viimastel päevadel sai natuke ka turistitatud. Ära sai käidud maailma ühe ohtlikuma vulkaani Vesuuvi otsas kui ka Pompeis, mis kunagi sai Vesuuvi purskest maapõue peidetud. Vesuuvi tipus olles oli ideaalselt näha kogu ümbruskonna linnad.



1.treening - model järgmise päeva eeljooksule - osa 1

1.treening - osa 2

2.treening - tihedam punktivõtmine, 5m joon on ülimalt aus või isegi kohati ei kajastanud kogu tõde. läbitavus ja kiirus maastikul üldiselt aeglane.


1.laagrivõistlus - sprindi eeljooks, laagrivõistlustel olid kasutusel si-air süsteem. 

2.laagrivõistlus - ühisstardist hajutusega rada - poolfinaal osa1
2.laagrivõistlus - ühisstardist hajutusega rada - poolfinaal osa2


2.laagrivõistlus - ühisstardist hajutusega rada - finaal osa1
2.laagrivõistlus - ühisstardist hajutusega rada - finaal osa2


3.päev - füüsiliselt raskem sprinditreening - osa1

3.päev - füüsiliselt raskem sprinditreening - osa2

4.päev laagrivõistlus - tagaajamine poolfinaal. mõnesekundiste vahedega läks kogu hanerida rajale.

4.päev laagrivõistlus - tagaajamine finaal

5.päev - teel laagrikohast võistluspiirkonda jäi ette eriti magus sprindimaastik. kõrgel mäeotsas olev linn oli nauditav nii raja peal kui ka pärast rada vaadet nautides.

6.päev - MOC 1.osavõistlus - öine sprint

7.päev - MOC 2.osavõistlus - kõige unikaalsem sprindimaastik maailmas, kus lubatakse joosta. kasutusel olid eraldi tingmärgid. ületada ei tohtinud ei peenikest ega ka paksu joont. lõpuks võistlus kolme päeva kokkuvõttes arvesse ei läinudki, kuna väga suur osa ületas müüre nii nagu soovis

8.päev - MOC 3.osavõistlus - kuningalossi tagaaed



Monday, February 27, 2017

Teistmoodi Tartu Maraton


Tund enne starti, siis kui oli kõik veel rahulik.
Tänavu polnud maratonil üldse vahet, kui kiiresti suusatada, Elvasse niikuinii poleks jõudnud. Mis aga ei tähenda, et maraton poleks elamus olnud. 63km trassi asemel oli Otepääle kokku keerutatud 6km rada, mida tuli 5,5 korda läbida. Mitu erinevat starti, esiotsa sõitjad nagu tavaliselt hommikul kell 9:00.

Ma ei mäleta, et ma eelmistel maratonideks nii vähe valmistunud oleks. Suusad tavalise parakaga üle, enne starti põlve otsas pidamine alla ja starti minek. Ei mingit toitumise jälgimist, spordigeelide tarbimist. Klassika tehnikas sõidukordasid võis ka ühekäe sõrmedel ette lugeda. Eesmärk oli algusest peale minna läbima. Samas teadsin, et ega see lihtne ei ole, kui number pannakse ette ja siis peab stardist minema uhama, et mitte teistele jalgu jääda.

Alguses hoidsin end rahulikult selle koha peal, kus startisin. Libisemine ka enam-vähem teistega võrreldes. Enesetunne oli täitsa mõnus. Hea oli sõita kui nägid, et enda ümber olevad sõitjad pingutavad rohkem kui ise pingutad.

Mingil hetkel pärast starti hakkas taevast midagi lumelaadset ka sadama, mis tegi libisemise kehvemaks. Kusagil tunni peal, kui sõidetud oli 3 ringi, hakkas järjest kurnatud olek süvenema ja isegi pingutades oli võimatu teistega koos püsida. Lõppes lõpuks see sellega, et minust sõideti kui postist kümnete kaupa mööda. Ei kujuta ette, mis siis oleks saanud, kui ma oleks stardist väheke hoogsamalt minema läinud.

Igatahes mina sain oma elamuse kätte. Rahulik algus küll, kuid lõpus täiesti tühi. Sai kirja väärt treeningu, mis päev hiljem annab seljalihastes korralikult tunda.

Järgmise maratonini!
Korraldajad on toetajate peale mõtlema hakanud ja loonud pakikotile eraldi koha, kus toetajad ära märkida.


Tuesday, February 21, 2017

Eesti/Läti koondise sprindilaager Riias

Koostöö kahe riigi koondiste vahel jätkub. Sellel korral lühike, kuid produktiivne sprindile suunatud nädalalõpp Riias, kus füüsilisi treeninguid oli neli, neist kolm orienteerumised ja üks jõutreening. Lisaks oli kohale kutsutud Soome koondist sprindi poole pealt aitav Kalle Rantala, kes vähemalt minu jaoks seletas sprindi olemust paremini lahti, kui keegi teine seda varasemalt on teinud.

reede õhtune sprint hoogsalt
laupäeva hommikused sprindilõigud

pühapäeva sprinditeade - 2.vahetus
pühapäeva sprinditeade - 4.vahetus









Monday, January 23, 2017

"Suure" koondisega Värskas laagris

Koondise laagrid on niivõrd osavõturohkeks paisunud, et laagrit võiks juba suurvõistluseks pidada, kus parklad on umbes ja looduskaitsjad ei jõua kõiki puid kilelintidega piirata, et metsikult jooksvaid orienteerujaid ohjata. Ohh, oleks see vaid nii.... Möödunud nädalavahetuse laager toimus Värskas, kus paralleelselt toimusid ka suusaorienteerujate esimesed võistlused Eestimaa pinna peal. O-jooksu koondisest olid kohal Laura, Andres ja mina. Suuski me siiski alla ei pannud, kuid head treeningud saime siiski kirja, kuna lund oli vähe.

Reede õhtul toimus väike loeng eesmärkide seadmisest, millele järgnes jooksutehnika, hüpped, jõuharjutused ja lisaks kerge sörkjooks. Õnneks viimastel päevadel vasaku jala talla all olev lihas (flexor hallucis longus) valu ei teinud ja lasi kõike kaasa teha. Laupäeva õhtul toimus samuti üks loeng, sellel korral vaimsest ettevalmistusest, millele järgnes koordinatsiooni/osavuse harjutamine võimlas.
Pilt pühapäeva hommikuse treeningu finišist

Laupäeva-pühapäeva sisse mahtus kokku neli orienteerumistreeningut, mis iseenesest olid ka kasutusel kevadel koondise laagris, kuid õnneks või kahjuks kevadel jäi antud seltskonnal laager vahele, nii et oligi hea võimalus kasutada neid treeninguid järelaitamistunnina. Joostavus lumes oli vahelduv. Laupäeval oli väljas miinuskraadid, mis oli tekitanud sellise kõvema kihi lume peale, mis tegi jooksmise raskemaks. Pühapäeval oli ilm sulale keeranud ja polnud enam nii sumamise tunne ning sai tahtmise korral päris kiiresti edasi liikuda.

Ühelgi treeningul kontrollpunkte metsas polnud peale öise treeningu, kus ka mõnedes punktides olid tähised lume alla vajunud.

Laupäeva hommik - reljfeefikaardil - 10,1 km - 67 minutit
http://3drerun.worldofo.com/2d/index.php?idmult[0]=-338068&idmult[1]=-395323&idmult[2]=-395325




Laupäeva öine - 7,4 km - 53 minutit
http://3drerun.worldofo.com/2d/index.php?idmult%5B%5D=-395663&idmult%5B%5D=-395662&idmult%5B%5D=-395664&idmult%5B%5D=-395665


Pühapäeva hommik - 7,7 km - 50 minutit
http://3drerun.worldofo.com/2d/index.php?idmult%5B%5D=-395662&idmult%5B%5D=-395663&idmult%5B%5D=-395664



Pühapäeva pärastlõuna - 11,4 km - 69 minutit
http://3drerun.worldofo.com/2d/index.php?idmult%5B%5D=-395663&idmult%5B%5D=-395662&idmult%5B%5D=-395664&idmult%5B%5D=-395665


Ja neile, kes on postituse lõppu jõudnud, väike hirmujutt ka. Treeningud on mõjuma hakanud ja enam ei tundu iga samm toore kangutamisena. Värska metsades sai end väga mõnusalt tuntud.

Saturday, January 14, 2017

Vinter ikstriim

püsiraja tähis

Korraldasin ise endale ühe "ekstreemsuse" kodukoha lähedal. Nimelt libises nädala eest näppude vahele aastast 1986 Tähtvere metsa kaart, kuhu peale on märgitud ka püsiraja punktid. Nüüd täna tegingi selle teoks, eesmärk oli siis kõik tolle aja punktikohad läbi käia ühe korraga. Alguses arvasin, et läheb selleks tublisti vähem aega, aga mõned kohad on niivõrd muutunud või objekt, mis on kaardil kujutatud, nii raskesti maastikul nähtav, et võttis päris paljudes kohtades kukalt kratsima. Ega ma enne järele ka ei andnud, kui olin objekti või siis võimalikult selle lähedase koha leidnud.


Suureks üllatuseks oli päris paljudes kohtades kolm aastakümmet tagasi metsa paigaldatud püsiraja punktid veel alles. Tallinna maanteest idas mõned üksikud, lääne pool päris paljud. Püsiraja punkti nägemine tegi kohati elu palju lihtsamaks, kuna objekti ennast lihtsalt enam polnud. Näiteks oli kaardil söödasõim või teeradade ristumine kuid maastikult olid need kadunud. Vanad püsiraja punktid iseenesest olid päris korralikud ja tugevad, mis teebki asja natuke hämmastavaks, et kuhu need ülejäänud kadunud on, kas mõne kollektsionääri juurde või maa alla vajunud või kõigis polnudki tähistust?!

Igatahes kulus rahulikule kulgemisele 3 tundi ja 42 minutit, kilomeetreid kokku 20,7. Oli ilusaid kohti, kuid oli ka täielikku võsa, mis praegusel hetkel on kordi parema läbitavusega, kui seda suvel. Lisaks olid muidugi veekogud jääs ja lumikate olematu. Teistkordsel läbimisel võiks tublisti üle tunni ajast maha võtta. Igatahes oli väga meeldiv elamus. Metsajooks on terviseks!

Väike vahepala veel juurde. Üks mees üritab kõigest väest siia blogisse jõuda. Läti laagris lubasin Andres Saetalust staari teha, kui ma temast härmas habemega pildi üles panin. Täna täiesti juhuslikult sattusin selle mehega just pärast Tallinna maantee esmakordset ületamist kokku. Ta oli äsja oma lõigutrenni rabas lõpetanud. Omast arust läksin üksi metsa ragistama.

teekond

Tuesday, January 10, 2017

Läti koondise laagris Ventspilsis

Neli kanget eestlast (Laura, Andres, Sander, mina) käisid Läti koondise laagris Ventspilsis. Lätlastega on koostöö laagrite osas hästi käima läinud, meie külastame nende laagreid ja vastupidi. Mina isiklikult näen, et rohkemad sportlased võiksid seda võimalust kasutada. Kolm päeva põhjalikult ette valmistatud treeninguid koos tugevate sparringupartneritega viib kindlasti kiiremini sihile, kui üksi kusagil nurgas pusimine või siis üldse mitte millegi tegemine. Mina hoian igal juhul silmad kõrvad lahti, kui kuupäevad sobivad, siis võimalusel võtan osa. Järgmine lätlaste laager pidi Riias toimuma.

Toimunud laagrit kimbutas esimesel päeval natuke külm ilm, kui oli -15 kraadi, teisel päeval oli natuke soojem ja viimasel päeval oli kerge miinus. Ehk oli väheke soojem kui samal ajal Tartus. Teisel päeval tuli väheke lund ka juurde, et treeningud paremini mõjuks. Tartus samas oleks lund minimaalselt olnud. Kaht head asja jaanuari kuus loota ei saa.
Üks Šveitsi koondislane, kes oli ära eksinud metsa. Jutt oli segane, kuid rääkis midagi 2008 euroopakatest, ju siis on nii kaua metsas ringi jooksnud. 

Järgnevalt lisan toimunud treeningute kaardid, lisaks toimus laupäeval õhtul veel spordihallis jooksutehnika treening. Kusjuures 2013 kevadel sain Vallo Vaheri ja noortega samu maastikke külastada. Postitus sellest http://kristoheinmann.blogspot.com.ee/2013/04/vigastuseta-ventspilsis.html


Reede hommikune lõigutreening. Grupis oli Sirmais, Jubelis, Vaher, Saetalu ja mina. Kokku kuus lõiku, kes esimesena finišis see võitja. Esimene lõik läks minul valesti maha pandud punkti nahka. Teisel lõigul jäi kompassi kasutus vajaka ja olin taas natuke jälitaja positsioonis. Kolmandal sain kõik klappima ja hoidsin kõik seljataga. Neljandal omast arust liikusin suunaga peale, kuid leidsin kohe end tee pealt rongi tagumise vagunina, peaaegu igal etapil võinuks midagi paremini teha. Kaks viimast lõiku tundusid nii füüsiliselt kui ka tehniliselt mõnusad ja lõpetasin need väikse vahega teiste ees. Kokkuvõttes hea treening, mis võimaldas ühisstarti ja külg külje kõrval tirimist harjutada.


Reede teine treening enne pimedat. Koridor + mõned suunaetapid. Üldiselt kõik sujus, viimane kilomeeter oleks võinud ainult paremini minna.

Laupäeva hommikune treening Ventspilsi linnas. Sprinditeade, kus kõik said joosta kaks vahetust. Esimesel ringil oli midagi veel lugeda, teine ring oli lihtsalt avatud ala pidi jooksmine. Kiirust jäi natuke hetkel vajaka, et linnavahel teistega võidu joosta. 

Laupäeva pärastlõunane treening reljeefikaardiga. Küllaltki raske oli alguses välja lugeda küllaltki kribu reljeefi, kuid sai hakkama.


Pühapäeva hommikul viimase treeninguna toimus ühisstardist tirimine. Keha enam nii koostööaldis kõrgematel pööretel liikuma polnud. Nii rippusingi pigem grupi taga lumises lohas, kus kümnenda punkti juures vea tõttu maha jäin. Rongi pea jooksis lõpuks kahe minuti jagu kiiremini.