esmaspäev, 19. juuni 2017

Joensuu-Jukola - avavahetuse 19.koht

Füüsiliselt väga raske võistlusnädal lõppes edukalt. Neli starti ühe nädala jooksul oli korralik katsumus, eriti kui ükski neist startidest pole vähem olulisem. Reedel oli keha täiesti väsinud, veel laupäeva hommikulgi oli kehas kangus sees, kuid Jukola ühisstardiks oli olemine juba päris hea.

Viimati sai Jukolal esimest vahetust joostud Jämsas 2013, kui tulin rajalt kohal 24 ja 1:02 kaotusega. Nüüd Joensuus parandasin oma parimat kohta ja tulin rajalt 19.kohal ja kaotust 1:26. Head tulemused mõlemad, kuid seekordne erines eelmisest päris palju.
Kaart koos GPS-teekonnaga, pluss punasega need kohas, kust ma tegelikult oleksin pidanud minema,


Rada algas kohe väga pika teejooksuga, millele eelnes pikk K-punkti jooks, mis oli umbes 900 meetrit ja kus keskmine kiirus jäi alla 3min/km. Teel esimesse hoidsin täpselt sellist tempot, kus ma tundsin, et ma end liiga kinni ei jookseks. Samal ajal vaatasin, kuidas liidrid natuke eest ära vajuvad ja kuidas ma jooksen täiesti tundmatute tüüpidega koos, rahustas natuke see, et näha oli ka rinnanumbreid, mis kuulusid top 25 hulka.
Start

Startisirgel alla 3min/km tirimas ja oma kohta otsimas.


Kohe, kui lõpuks metsa jooksma sai, tekkis kergendus, kuna siis hakkasid teiste seljad vastu tulema. Metsa all pehmel pinnasel tundsin end palju paremini. Teise punkti piirkond oli juba korralikku sahmimist täis, kes oli järje kaotanud, kes lihtsalt lootnud, et punkt tuleb vastu, mina tegin ainult oma asja ja sain sealt põhimõtteliselt puhta nahaga minema.

Sellel hooajal on tõusud olnud minu kõige nõrgem külg, kuid üllatuslikult saan tagantjärgi näha, et viiendasse punkti olen jooksnud teise vaheajaga. Kuuendasse minnes hakkasin liiga palju teiste selgade järgi minema ja liikusin liiga pikalt valede hajutuste suunas, ühel hetkel korrigeerisin, kuid liiga vähe ja pidin lisatõusu võtma enne punkti. Kusjuures sellel hetkel, kui ma sinna jõudsin, nägin seal ainult ühte konkurenti, ülejäänud minu lähedal, kas jooksid valesse hajutusse või tegid viga. Kaotasin selle etapiga 20-30 sekundit, pluss tegemist oli pikema hajutusega. Järgmine etapp ei läinud ka kõige paremini ehk mingi 10 sekundit oleks kiiremini saanud.
Vaheajad

Olenemata vahepealsetest äpardustest jätkasin jooksu rahulikult. Kaardi tagumises otsas, kus etapid läksid läbi soo, oli näha, et jooksjate rivi on väga pikaks vajunud ja minu silm esimesteni ei ulatanudki. Pikal etapil, kus põhimõtteliselt kõik valisid ühe teejooksu variandi, mul selliseid jõuülejääke polnud, et oleksin hakanud teistest hoolega mööda jooksma. Mõnest jooksjast sai siiski möödutud. Poolel etapil võtsin taskust geeli vahetult enne joogipunkti jõudmist.

Lõpuks, kui teejooks taas läbi sai, tekkis taas samasugune kergendus nagu pärast esimest teejooksu etappi ehk jess, taas saab metsa orienteeruma. Sellest hetkest alates hakkas taas midagi juhtuma. Üritasin olla kogu aeg kaardis, kuna see nõlv oli täpselt selline, et kui seal järg kaotada, siis võib pikalt vales kohas siblida. Nüüd tagantjärgi näengi GPS-jälgimise vahendusel, et just see rongi osa, kellega mina suundusin punkti 12, jäi suur osa sinna nõlva peale viga tegema.

Tempo tegijad kadusid suuresti ära ja sisuliselt oli vaja juhtohjad endale haarata, kuna ei olnud enam neid, kelle seljast abi saada. Etapi 14 saanuks palju paremini lahendada ehk mingi 30 sekundit kiiremini, kuid lasin end taas vale hajutuse suunas tõmmata. Kuid punkti ma kätte sain, järgmise lühikese etapi ka ja siis oli tõeline teekonna valimise koht. Olin pikalt kahe variandi vahel, kas minna vasakult poolt keelatud raiesmikku ja mööda kõlvikupiire punktini või paremalt poolt raiesmikku ja läbi rohelise end suruda.

Otsustasin paremalt poolt mineku kasuks, kus poole tõusu peale läks ka metsaveotee. Raiesmikule tulles ma ees kedagi ei näinud, raiesmikult ära minnes taha vaadates oli aga korralikku lambimerd näha. Olin vahe sisse saanud, tõusul joostes käisid peast läbi ka mõtted, et kuna ma ees kedagi ei näe, et äkki ma olen liider?! Igatahes kogu selle asja juures suutsin ma hoida selget pead ja läbisin etapi perfektselt, mis kajastub parima vaheaja jooksmises. 16-17-18 läheduses nägin vahepeal ka mingeid teisi lampe vilksatamas, kuid jätkasin enda asja tegemist ja tegin seda hästi.
Finišisirge sillast end üles vedamas.

Lõpuks pääsesin suusarajale jooksma, tagant kusagil 30-50 meetri peal paistis tulesid küll, ees taas tühjus. Sain aru, et olen jahitav ja andsin jalgadele tuld ja kedagi järgi ei lasknud, pigem see vahe suurenes. Finišisirge lõppu jõudes näen, olen natuke üle minutise kaotusega 19.kohal vahetust klubikaaslasele üle andmas.

Klubi oli jooksuga väga rahul, jään ise ka rahule ja teen endale väikse pai, kuid tagantjärgi jääb kripeldama 6 ja 7 etapp ning ka punktist 9 väljamineku suund. Oleks ma 100% oma asja ajanud, siis saanuks pika etapi alguseks parema positsiooni kätte, et päris liidergrupis lõpetada. Väga rahul olen ma oma jooksu lõpuga, kus ma üksi orienteerudes suutsin liidritelt aega tagasi võtta.  Liidergrupis tulemine ei ole otseselt klubi soov, pigem minu isiklik ambitsioon, kuna reaalselt on lihtsalt oluline, et esimeses vahetuses ei käriseks vahe parimate võistkondadega liiga suureks, et saaks järgmistele öistele vahetustele heas seltskonnas vastu minna.

Füüsiline pool oli nagu ta oli. Sõjaväelaste MM kolm starti andis selgelt tunda. Metsas olin võrreldes teistega parem, teedel taas kehvem. Hea oli see, et ma suutsin ilma suure ettevalmistuseta maastikul enam-vähem hakkama saada. Nii minu oma klubi, kui ka päris paljud konkurendid käisid eelnevalt laagrites naabermaastikel treenimas, et olla valmis suureks katsumuseks. Mina piirdusin ainult reedese modeliga. Nii et läks hästi. See jääb ainult fantaseerimiseks, et mis siis oleks olnud, kui oleksin puhanud olekus ja varem maastikutüübiga tutvumas käies tulemuseks saanud.

Nüüd tuleb Jukolast välja magada ja kolmapäeval hakkab MM koondisega viimane 3-päevane ettevalmistuslaager 30.juuni algavateks kodusteks tiitlivõistlusteks.

Jukola tulemused
Jukola GPS

Korraldajate ülevaatlik video:
https://vimeo.com/222195922


Edgars Sparansi meeleolukas video:

Kommentaare ei ole: